Less is more - sminktips

När man inte mår så bra
är det jobbigt att träffa människor,
Man ser lika förstörd ut som man känner sig.

Jag som alltid måste träffa människor på jobbet har mina egna
sminkknep för att man ska se pigg och fräch ut även om
man inte känner sig så.

Så här gör jag.

Använd först en återfuktande dagcreme innan du sminkar dig för att
få huden i ansiktet att vakna till liv och få skydd.

Sen använder jag ett lätt puder med lite lyster i, - Sensai Total Finich från Kanebo,
För en jämn och jätte fin hud. Bästa basen jag testat!

Sen målar jag i brynen lite granna för form, färg och ett litet lyft.
Ha det högsta partiet på brynet pakt ovanför yttersidan av din pupill när
du ser rakt fram.

Sen drar jag över ansiktet med ett mineral solpuder - Mineral Skinfinish från Mac
På dom punkterna som tar fram ansiktsformen. Med lite färg i ansiktet ser vi alla piggare ut.

Sen målar jag den ljusaste skimmer skuggan i paletten från Mac i ögonvrån och upp
på halva ögonlocket. Och sen direkt under brynen för piggare blick och ett lyft.

På med en blötare mascara - Lash Architect 4D -
efter du böjt ögonfransarna lite lätt,

och sen ett vårdande läppbalsam.
klart



haha inte den bästa bilden men a man ser ändå.
man ska akta sig för tungt smink om man vill se pig ut.

Less is more


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0