Styling tips

Tips till en snygg slarvig knut!
Har tuperat håret och den bara jobbat håret med fingrarna för ett
ostyrigt utseende,
Sen har jag använt mig av en hår "boll"
Finns att köpa lite överallt och kostar ca 20 :-



Sen har jag fört allt hår lite åt sidan och trätt på bollen likadant som med en hårtoffs.
Sen drar du tillbaka håret över bollen
och fäster på undersidan av bollen.
Låt gärna några små hårslingor falla så det inte ser för stram ut.

Se till att hela bollen e täckt och dra lite i hårslingorna försiktigt tills du är nöjd.
Jag har sen efter rufsat lite i luggen och överhåret för extra
volym och höjd.
Ha den som den är eller sätt i hårnålar eller annat dekorativt.


"Hårbollen" haha

Om man vill göra denna frisyren mer romantisk och
intressant så locka hela håret först
och sen när du sätter upp de låt de synas den lockade formen på huvudet och den dra ut
några av lockarna i trullsen så får den ett jätte fin form!

Kan lägga ut en bild senare på hur denna varianten ser ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0